Alla inlägg under december 2011

Av Gustav Killander - 11 december 2011 14:28

Sedan igår är jag en stolt ägare av min första racercykel. Försäljaren i affären rådde mig dock att inte cykla på den förrän i vår när det är rent från grus på gatorna p.g.a punkteringsrisken. En Riktig Glädjedödare.

Efter några snabba googlingar hittade jag exempel på lite tåligare däck. Det kan ju vara värt de extra pengarna eftersom det inte verkar vara någon allvarligare vinter på gång ännu. Dessutom vill jag komma igång med träningen.


Idag blev jag väldigt sugen på att ta mig en provtur. En liten provtur runt kvarteret eller så kan ju inte skada, tänkte jag. Tyvärr blev jag snabbt avskräckt av SPD-skorna och pedalerna - det var betydligt krångligare att klicka i och ur dem än vad jag trodde. Blev istället att ta in cykel och börja öva. Klicka i. Klicka ur. Klicka i. Klicka ur.


Tänkte också försöka mig på att pumpa däcken eftersom de bara var halvfulla när jag hämtade cykeln. De spejsade prestaventilerna vållade mig viss huvudvärk till en början men när jag kom på att jag var tvungen att bygga om pumpen för att passa gick det fint. Jag kom dock på att jag behöver en kraftigare pump med manometer för att hålla koll på trycket. Pengarna rinner iväg i det här projektet.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards