Alla inlägg under april 2010

Av Gustav Killander - 17 april 2010 12:16

Nu har vi varit ute och städat undan alla gamla torra löv, grenar och annat skräp som lagt sig sedan i höstas. Resultatet är rent och snyggt, även om jag tycker att det är lite för mycket kal jord mellan buskar och växter. De två Rhododendronplantorna ser särskilt fina ut. Jag passade även på att beskära rosorna, vilket är lika ångestladdat varje år. Förhoppningsvis har jag inte dödat dem med sekatören i år heller.


Rent allmänt ser det tråkigare ut nu än förra veckan. Mycket av de tidiga vårblommarna verkar ha försvunnit eller sprungit och gömt sig för det kalla och osoliga vädret. Det enda nya är en enkel tulpanblomma som kommit upp men inte slagit ut.


Jag råkade ha kameran inställd på det högsta iso-talet när jag skulle fota så bilderna håller ingen högre klass den här gången.

      

Av Gustav Killander - 10 april 2010 13:55

Idag är det kallt och tråkigt. Inte mycket händer ute. Scilla har slagit ut sedan förra veckan och några fler krokusar har kommit upp. Ett löjtnantshjärta har vaknat och ser ut att ta fart ordentligt.


  


Av Gustav Killander - 5 april 2010 09:15

Just när man trodde att våren kommit för att stanna så kommer det mera snö istället. Typiskt. 

  

Av Gustav Killander - 4 april 2010 16:59

Idag är det riktigt skönt vårväder. Ute i rabatterna börjar vårblommarna komma fram på allvar. Fler krokusar har slagit ut, löjtnantshjärtat börjar skjuta upp skott, rosorna har knoppar och scillan börjar få blåa blommor. Dessutom börjar det komma upp gräs ur jorden där fläderträdet skuggade innan. Några tulpaner börjar också skicka upp blad.


        


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards